Schrijven voor Social Media
Deze training is geschikt voor beginnende schrijvers (je schrijft regelmatig voor social media, maar kijkt hier vaak als een berg tegenop en schuift het zo lang mogelijk voor je uit. Je voelt je hier niet altijd zeker over en vindt het ook niet zo leuk.)
De training duurt 3 uur, waarin je praktisch aan de slag gaat en waarin je gaat leren dat voor social media niet alleen niet moeilijk hoeft te zijn, maar ook nog eens heel leuk is!
Schrijven doen we allemaal, elke dag weer. Maar schrijven voor social media is een heel ander verhaal: je boodschap blijft meestal maar een paar seconden hangen, of wordt overspoeld door de stroom aan volgende posts, stories en berichten.
In deze training gaan we terug naar de basics van social media. Waarom gebruik je een bepaald socialmediakanaal? Waarom staren we ons zo snel blind op het volgersaantal en de hoeveelheid likes? Wat is de belangrijkste functie van social media, maar maken we daar zo weinig gebruik van?
Social media gaat uiteindelijk niet om de cijfertjes. Het gaat om de interactie, de persoonlijke band die je op deze laagdrempelige manier – veel eenvoudiger dan voorheen – kunt opbouwen met jouw potentiële klant.
Maar hoe doe je dat precies? Hoe grijp je de aandacht van die potentiële klant? En belangrijker nog: hoe houd je die vast op zo’n snel en vluchtig medium?
In Schrijven voor Social Media leer je:
- met andere ogen kijken naar social media;
- ondervind je wat precies de verschillen zijn tussen de diverse kanalen;
- waarom je je niet op alle kanalen hoeft te richten (en waarom dat ook niet kan);
- ontdek je hoe je content kunt maken die leuk is, de interesse wekt en nieuwsgierig maakt.
In plaats van social media te benaderen als ‘moetje’, ga je plezier ervaren in het bedenken van content en het schrijven ervan. Zodat het je na deze training veel makkelijker afgaat.
Kosten: € 125,-
Duur: 4 uur
Aanmelden: via deze link